متن استاتیک شماره 70 موجود نیست
  • 1404/09/10
  • - تعداد بازدید: 17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برگزاری دومین جلسه ژورنال کلاب‌ آموزشی

برگزاری دومین جلسه ژورنال کلاب‌ آموزشی

دومین جلسه از سلسله ژورنال‌کلاب‌های آموزشی کمیته دانشجویی توسعه آموزش علوم پزشکی شیراز، با همکاری گروه آموزش پزشکی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روز شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۴ در سالن کنفرانس مرکز مطالعات و توسعه آموزش، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. در این نشست، مقاله‌ای با عنوان “Professional Identity Formation and Population Health: A Qualitative Study of Medical Students’ Experience of  Lifestyle Medicine and Prevention”  مورد بررسی قرار گرفت. این پژوهش به تحلیل تجربه دانشجویان پزشکی از پزشکی مبتنی بر سبک زندگی و نقش آن در شکل‌گیری هویت حرفه‌ای می‌پردازد. آقای پرچم، ارائه‌دهنده جلسه، با شرح دقیق روش‌شناسی کیفی مورد استفاده در تحقیق، نحوه نمونه‌گیری، چارچوب تحلیل و یافته‌های کلیدی، زمینه‌ای فراهم ساخت تا شرکت‌کنندگان وارد گفت‌وگویی علمی و ساختارمند شوند. ایشان در پاسخ به پرسش‌های متعدد درباره اعتبارسنجی داده‌ها، حدود تعمیم‌پذیری نتایج و تمایز میان مفاهیم هویت حرفه‌ای و نقش حرفه‌ای، توضیحاتی روشن و مبتنی بر شواهد ارائه کرد. دکتر علی اصغرحیات، استاد ناظر جلسه، ضمن تاکید بر اهمیت آموزش مبتنی بر سبک زندگی در برنامه‌های پزشکی، به نقش این نوع آموزش در تقویت مسئولیت اجتماعی دانشجویان و آینده‌پژوهی در نظام سلامت اشاره نمود. در ادامه گفت‌وگوی اساتید و دانشجویان حاضر وارد بحثی عمیق پیرامون ابعاد مختلف هویت حرفه‌ای و چالش‌های موجود در مسیر شکل‌گیری آن شد. شرکت‌کنندگان با اشاره به تجربه‌های بالینی، تعارض میان آموزش نظری و محیط واقعی درمان، و همچنین نقش الگوهای حرفه‌ای، به غنای جلسه افزودند. در ادامه، نقد مقاله نیز بخش مهمی از بحث را به خود اختصاص داد. شرکت‌کنندگان نقاط قوت پژوهش را در توجه به موضوعی کمتر بررسی‌شده و طراحی کیفی مناسب برشمردند. در مقابل، محدودیت‌هایی همچون نحوه انتخاب گروه مورد مطالعه، امکان سوگیری ناشی از خودگزارشی، و ضرورت توجه بیشتر به تنوع زمینه‌های آموزشی مورد اشاره قرار گرفت. پیشنهادهایی نیز برای بهبود مطالعات مشابه، از جمله استفاده از روش‌های ترکیبی، گسترش جمعیت نمونه و بررسی طولی شکل‌گیری هویت حرفه‌ای، مطرح شد. این جلسه با مشارکت فعال و تبادل نظر بین‌رشته‌ای همراه بود و فضایی سازنده برای یادگیری و تحلیل نقادانه ایجاد کرد. باتوجه ‌به استقبال صورت‌گرفته، این ژورنال‌کلاب‌ها به‌صورت مستمر ادامه خواهند یافت و بستری برای ارتقای سواد پژوهشی و آموزشی دانشجویان فراهم می‌کنند.

  • گروه خبری : اخبار مرکز مطالعات,اخبار
  • کد خبری : 139369
کلیدواژه

تصاویر

مرکز مطلعات پزشکی شیراز EDC جلسه ژورنال کلاب‌ آموزشی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید